آموزش بازاریابی دیجیتال

ایتنا - دیجیتال مارکتر (Digital Marketer) یا همان متخصص دیجیتال مارکتینگ شخصی است که به خوبی با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا است و از آن‌ها در جهت افزایش فروش...

بازدید :325
شنبه 29 خرداد 1400زمان :9:43
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ایتنا - دیجیتال مارکتر (Digital Marketer) یا همان متخصص دیجیتال مارکتینگ شخصی است که به خوبی با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا است و از آن‌ها در جهت افزایش فروش، ترافیک و محبوبیت یک برند استفاده می‌کند.

واژه‌ Digital Marketing از ۲ کلمه‌ «دیجیتال» و «مارکتینگ» تشکیل شده است که اگر به‌صورت تحت‌الفظی بهترین دوره دیجیتال مارکتینگاین عبارت را ترجمه کنیم به «بازاریابی دیجیتال» خواهیم رسید . دیجیتال مارکتینگ، یک تعریف ساده نیز دارد «دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از ابزارهای دیجیتال در راستای برقراری ارتباط با مخاطبان، بازاریابی و فروش محصولات و در نهایت متقاعد کردن آنها برای انجام اقدام مورد نظر است.»

دیجیتال مارکتر (Digital Marketer) یا همان متخصص دیجیتال مارکتینگ شخصی است که به خوبی با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا است و از آن‌ها در جهت افزایش فروش، ترافیک و محبوبیت یک برند استفاده می‌کند. در ادامه مطلب شما را بیشتر با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا خواهیم کرد، اما قبل از آن اجازه دهید برای درک بهتر اینکه دیجیتال مارکتر کیست، یک مثال را بررسی کنیم. دیجیتال مارکترها شباهت بسیار زیادی به سرمربی‌های تیم فوتبال دارند.

همانطور که یک سرمربی بر اساس دانش خود از تاکتیک‌ها، پتانسیل تیم، شناخت تیم‌های مقابل دوره دیجیتال مارکتینگ و سایر موارد استراتژی‌های مختلفی را در زمین فوتبال در پیش می‌گیرد، یک دیجیتال مارکتر موفق هم باید بر اساس شناخت یک کسب و کار، نقاط ضعف و قوت آن و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بهترین برنامه‌ها را برای فروش و برندسازی ارائه دهد. دیجیتال مارکتینگ هم مانند فوتبال و یا هر عرصه دیگری دارای محیط بسیار رقابتی است.

در میدان بازاریابی و فروش با یک تصمیم صحیح و یا اشتباه یک کسب و کار ممکن است به اوج برسد و یا نابود شود! این وظیفه دیجیتال مارکتر است که با استفاده از دانش و استراتژی‌هایی که در پیش می‌گیرد از سایر رقبا در فروش پیشی بگیرد و به برندسازی یک کسب و کار کمک کند. بعضی از مهمترین وظایف دیجیتال مارکتر دیجیتال عبارتند از:

شناسایی بازار هدف
تحلیل رقبا
برندسازی
افزایش فروش
افزایش ترافیک سایت

مهمترین وظایف کارشناس Digital Marketing چیست؟
یک دیجیتال مارکتر تمام عیار و حرفه‌ای به خوبی می‌داند که برای موفقیت در یک پروژه به چه ابزارهایی نیاز دارد. همچنین به خوبی تشخیصمی‌دهد که در کنار آن‌ ابزارها در صورتی که محدودیت مالی وجود نباشد، استفاده از کدام تکنیک‌های بازاریابی به عنوان کاتالیزگر (افزایش دهنده سرعت) کاربردی می‌باشد. بنابراین یک متخصص دیجیتال مارکتینگ باید به ابزارهای دیجیتال مارکتینگ شناخت داشته باشد و به کمک قدرت تجزیه و تحلیل خود آن‌ها را بکار بگیرد. مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و مهارت‎هایی که دیجیتال مارکترها از آن‌ها استفاده می‌کنند، عبارتند از:

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
تبلیغات اینترنتی مثلا تبلیغات کلیکی (PPC)
رسانه های اجتماعی (Social Media)
استراتژی محتوا و تولید محتوا (Content strategy)
گیمیفیکیشن (Gamification)
شناخت مخطابان هدف (Costumer Avatar)
بهبود تجربه کاربری (UX)
کمپین های بازاریابی (Campaign)
بهبود هویت برند و برندسازی (Branding)
شناخت استراتژی‌های بازاریابی از جمله بازاریابی درونگرا، چریکی و…
قدرت تجزیه و تحلیل بالا به همراه تصمیم‌گیری
قابلیت ارزیابی برنامه‌ها و استراتژی‌ها

منبع: ایتنا



مشاهده پست مشابه : کلید استخدام در دست های شماست!
نظرات این مطلب
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
آموزش بازاریابی دیجیتال آموزش بازاریابی دیجیتال کد امنیتی

درباره ما
اینجا مطالب و مقالات مفید درباره بازاریابی دیجیتال را از بهترین منابع آن گردآوری می کنم.
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
آرشیو
خبر نامه


معرفی وبلاگ به یک دوست


ایمیل شما :

ایمیل دوست شما :



چت باکس




captcha


پیوندهای روزانه
  • آرشیو لینک ها
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 14
  • بازدید کننده امروز : 14
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 124
  • بازدید سال : 462
  • بازدید کلی : 9705
کدهای اختصاصی